Byłeś pacjentem szpitala? Spodziewaj się telefonu z NFZ.
Jeśli w ostatnim czasie byłeś pacjentem Wielospecjalistycznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie, możesz spodziewać się telefonu od przedstawiciela Narodowego Funduszu Zdrowia i być poproszonym o odpowiedź na kilka pytań związanych z pobytem na oddziale. Celem badania przeprowadzanego w całym kraju jest poznanie opinii pacjentów i znalezienie obszarów, które mogą wymagać poprawy.
Badanie ankietowe jest objęte pilotażem, co oznacza, że nie każda osoba, która była leczona w szpitalu będzie proszona o przekazanie swojej opinii. Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali tylko numer telefonu, płeć pacjenta, oraz nazwę placówki, w której był leczony.
Narodowy Fundusz Zdrowia apeluje do pacjentów, o to, by nie podawali ankieterom danych osobowych takich jak imię i nazwisko, numer PESEL czy rodzaj świadczenia z jakiego korzystali.
Ankieterzy zadadzą 9 ściśle określonych pytań. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu, jaka była jakość wyżywienia, czy komunikacja była zrozumiała, czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami, czy zapewnił wsparcie emocjonalne, czy bezpośrednie otoczenie pacjenta było czyste, czy w nocy była cisza, czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu i jakie jest prawdopodobieństwo polecenia tego szpitala/oddziału innym pacjentom.
Narodowy Fundusz Zdrowia prosi o zakończenie rozmowy z ankieterem jeśli tylko jego zachowanie będzie budziło jakiekolwiek wątpliwości i zgłoszenie tego faktu pod numerem telefonu 800 190 590.